Historií letem světem
Ve středu před velikonočními prázdninami jsme si den trochu upravili. Už Jan Ámos Komenský říkal, že učit se má nejlépe hrou, a tak jsme se u něho inspirovali. Celé dopoledne jsme se věnovali našim i světovým dějinám, a to především těm tématům, na které při běžící výuce nezbývá čas.
6. ročníky se vydaly do Starověkého Řecka. Z papírových krabiček stavěly klasické chrámy, tvořily keramiku, jako by byly šikovnými řemeslníky, nebo soutěžily o vavřínový věnec (i když jen z břečťanu) v disciplínách starověké olympiády.
7. ročníky navštívily české země v době husitských válek. Detailně se seznámily s vojenskou taktikou husitů, vytvářely jejich zbraně, válčily proti křižákům (i když jen papírovými koulemi). A aby byla atmosféra dokonalá, „dřely“ na půdě feudála po dohledem nejvyššího drába ( paní ředitelky).
8. ročníky si připomněly naše národní obrození. V zajímavých křížovkách, osmisměrkách, doplňovačkách, ale i v kreslené podobě si doplnily zajímavosti a zvláštnosti o našich obrozencích. Dovršením byly odborné výzkumy a pokusy v chemické laboratoři. Škola naštěstí zůstala celá.
9. ročníky dokončily tímto dnem projekt Holocaust. Základní informace získaly během výuky dějepisu a rozšířily si je návštěvou památníku Terezín. Završením celého plánu bylo shlédnutí filmu Vyšší princip a podrobnější rozbor života v koncentračních táborech. Období 2. světové války doplnily informace o rodinném životě, či vlastní účast ve vojenském výcvikovém táboře, po jehož absolvování získali jeho účastníci pamětní list.
Náplň celého dne byla netradiční, přinesla celou řadu nových informací a znalostí a snad i zábavu a vyšší zájem o naši historii.
Mgr. Ivana Kulinová
ZŠ Za Chlumem